سایت در حال به روزرسانی است ...

آیا انرژی بار به کاهش وزن کمک می‌کند؟

Monday، ۲۴ Aabaan ۱۴۰۰

آیا انرژی بار به کاهش وزن کمک می‌کند؟

دستیابی به تناسب اندام و کاهش وزن می‌تواند هدف سختی باشد چراکه موارد و عوامل بسیاری روی پروسه رسیدن به آن تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال می‌توان به وزن اولیه، میزان فعالیت متابولیک و توده چربی بدن، نوع رژیم غذایی، زمان‌بندی مصرف وعده‌های اصلی، هورمون‌ها، برنامه خواب و... اشاره کرد. با این حال در پیش گرفتن یک رژیم غذایی متناسب و اصولی و کمک گرفتن از برخی محصولات و خوراکی‌ها این فرآیند را ساده‌تر می‌کند. یکی از مثال‌های این مورد مصرف انرژی بار برای کاهش وزن است. امروزه بازار از انواع مختلف انرژی بارها با پروتئین و فیبر بالا و برندها، بسته‌بندی‌ها و طعم‌های مختلف پر شده است. در ادامه این مطلب به بررسی روش کاهش وزن با انرژی بار و تأثیر آن در دستیابی به تناسب اندام می‌پردازیم.

فواید کاهش وزن به شکل صحیح و اصولی

امروزه به علت فشارهای زیادی که از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای کاهش وزن بر جامعه اعمال می‌شود بسیاری به دنبال روش‌های نادرست و ناسالم برای رسیدن به این هدف هستند. با این حال خوب است بدانید که کاهش وزن اگر با سرعت و شکل مناسب انجام نگیرد نه تنها باعث سلامت جسمی نخواهد شد بلکه به وضعیت بدنی و سلامتی شما لطمه نیز خواهد زد. از همین رو هم باید به دنبال روش‌های صحیح کاهش وزن بود. همچنین بهتر است علاوه بر اصلاح رژیم غذایی، فعالیت بدنی هم داشته باشید و با ورزش تلاش کنید تا به تناسب اندام برسید. پیش از بررسی کاهش وزن با انرژی بار و تأثیرات آن بهتر است ابتدا به معرفی برخی از فواید وزن کم کردن نیز بپردازیم:

· کمک به افزایش انرژی

· کمک به افزایش اعتماد به‌نفس

· کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی و...

· کاهش علائم آرتروز

· کمک به کاهش مشکلات بی‌خوابی یا کم‌خوابی

کاهش وزن با انرژی بار: آیا مصرف انرژی بار برای کاهش وزن تأثیرگذار است؟

انرژی بارها اسنک‌های خوش‌طعم و آماده‌ مصرفی هستند که از میزان بالایی مواد مغذی و مفید غنی شده‌اند. برخی حتی معتقدند که می‌توان انرژی بارها و پروتئین بارها را جایگزین وعده‌های اصلی غذایی کرد. با این حال تأثیر انرژی بار بر کاهش وزن بیش از هر چیز به برند آن و نوع و کیفیت مواد اولیه سازنده‌اش باز می‌گردد. بسیاری از انرژی بارها دارای مقادیر مناسبی از کربوهیدرات و فیبرهای سالم و مفید هستند و برخی دیگر نیز میزان بالایی پروتئین دارند. البته متأسفانه برخی انرژی بارها دارای سطوح بالا و ناسالمی از شکر هستند و حتی گاهی از چربی‌های ترانس پر شده‌اند.

پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید بهتر است از مصرف روزانه این محصول دور بمانید. با این وجود هر چند روز یک بار می‌توانید انرژی بار را هم در رژیم غذایی خود بگنجانید. مهم‌ترین نکته در خصوص کاهش وزن با انرژی بار، انتخاب یک محصول باکیفیت و سالم است که از مواد مغذی و مفید غنی شده و میزان شکر، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و کالری کل آن پایین است. می‌توانید انرژی بارهایی را خریداری کنید که به جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی با خرما و سایر خشکیجات شیرین شده‌اند. همچنین در هر صورت باید در کنار دنبال کردن رژیم لاغری خود به ورزش و فعالیت بدنی هم بپردازید.

چند نکته درخصوص انتخاب بهترین انرژی بار برای کاهش وزن

1. بهتر است انرژی بارهایی که از غلات سالمی مانند جو دو سر و مواد غذایی پرفیبر از قبیل دانه‌ها، مغزیجات و روغن مغزیجات تشکیل شده‌اند را انتخاب کنید.

2. حتما برچسب مواد غذایی درج شده روی بسته‌بندی انرژی بار را چک کنید. هر ماده غذایی که دارای پسوند «وز» باشد شکر محسوب می‌شود. باری را انتخاب کنید که بیش از 10 گرم شکر نداشته باشد.

3. سراغ انرژی بارهایی بروید که از میوه‌های خشک‌ و خشکیجات تشکیل شده‌اند. مواردی از قبیل کشمش، زردآلو خشک، خرما و... برخی مثال‌های این دسته خوراکی‌ها هستند. این مواد علاوه بر اینکه مفید و مغذی به شمار می‌روند با شیرینی طبیعی خود طعم خوبی هم به انرژی بار اضافه می‌کنند.

4. در خرید انرژی بار بهتر است نسبت پروتئین به کربوهیدرات را هم بررسی کنید. در انرژی بار نسبت پروتئین به کربوهیدرات باید 1 به 4 باشد. این در حالی است که در پروتئین بار این نسبت باید 1 به 1 باشد.

5. همچنین لازم است بدانید در کاهش وزن هر چقدر مواد غذایی انتخابی‌تان طبیعی‌تر و سالم‌تر باشد زودتر به هدف خود دست خواهید یافت. بدون تحقیق هم اقدام به خرید هیچ محصولی نکنید.

حرف آخر

در خرید انرژی بار یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است کیفیت و نوع مواد به‌کاررفته در آن است. به همین دلیل هم قبل از انتخاب محصول مورد نظر باید حتما از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. پس بهتر است انرژی بار را از یک برند قابل اطمینان تهیه نمایید. کمانبار با هدف تغییر سبک زندگی به سمت تغذیه سالم و مقوی از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات کمانبار شامل انرژی بارها و پروتئین بارهایی هستند که از ترکیبات مواد سالم و طبیعی تهیه می‌شوند. از این رو شما می‌توانید با آسودگی خیال، محصول مورد نظر خود را از این برند تهیه کنید.